Jednotlivé části předmětu jsou zaměřeny na proces a modely komunikace, historii médií a mediální komunikace, mediální technologie, fungování mediálních organizací a na mediální produkt a jeho obsah a význam.

Studenti se naučí používat interaktivní tabuli ve výuce v postupných etapách rozvoje svých kompetencí tak, aby správnými vyučovacími metodami i organizačními formami používali vhodně i-tabuli ve výuce nejen z hlediska zvládnuté technologie, ale zejména z pohledu didaktického.

Studenti jsou seznámeni se základy počítačové typografie, jak editovat delší texty, upravovat stránky, vytvořit osnovu, jak tvořit tabulky, psát matematické vzorce a vkládat obrázky do textu. Součástí je informace o normách pro psaní dokumentů a psaní bibliografických citací. Dále si zopakujeme základy statistiky pro možnosti zpracování údajů pedagogického výzkumu.

Posluchači získají dovednosti ve vyhledávání různých typů informací potřebných pro přípravu empirických, zejména pedagogických výzkumů, logickým a tvořivým směrem.

Student studiem získá schopnost orientovat se v úlohách numerické matematiky a jejich aplikacích, znalost základních numerických metod, schopnost řešit úlohy interpolační a aproximaci, ...

Znalosti a dovedností, které studenti získali v předchozích kurzech, využijí při návrhu a tvorbě aplikací pro výuku. Studenti se nejprve seznámí s možnostmi využití pedagogického softwaru při rozvoji poznání a s jeho zařazením do poznávacího procesu.

Náplní předmětu je problematika celého životního cyklu vývoje informačních systémů počínaje specifikací požadavků přes analýzu, design a implementaci až po testování, tvorbu dokumentace a nasazení do provozu

Předmět se zabývá řízením vzdělávacích projektů a projektováním v praktické činnosti studentů s důrazem na vysvětlení pracovních postupů a potřebných metod tak, aby studenti byli schopni projekty přímo vytvářet, řídit a realizovat.

V průběhu náslechových hodin v předmětu Průběžná profesní praxe se studenti seznamují s činností učitele a žáků v průběhu vyučovací hodiny, analyzují vytčené vzdělávací cíle a jejich plnění, použité vyučovací metody, organizační a materiální zajištění vyučování, studují reakce žáků v různých didaktických situacích. V průběhu praxe se studenti organizovaně zapojují v samostatné přípravě a vedení části vyučovací jednotky.

Studenti jsou v tomto předmětu seznámeni s obecnou architekturou informačních systémů a nástroji analýzy. Teoretickým základem je sémantické modelování, relační databázová teorie, problematika přístupových metod a procesy transakcí. Všechny tyto oblasti jsou objasňovány na teoretickém základu. Závěr předmětu je věnován především relačním databázím a jazykovým prostředkům relačního datového modelu. Na konkrétním databázovém produktu, po definování aplikační databáze, mohou posluchači provádět jednoduché manipulace s daty. Výsledkem by měl být komplexní příklad vývoje informačního systému.